zaštita i sigurnost: zaštita od gubitka, zaštita novčanih tokova, ostvarenje finansijskih planova...,
povećanje prodaje: izlazak na nova tržišta, novi kupci na postojećim tržištima,
povećanje konkurentnosti: prodaja na otvoreno, bez bankarskih garancija, akreditiva i sl., produženje roka plaćanja novim i postojećim klijentima.
Koristi za prodavca su:
međunarodna konkurentnost,
cena kreditnog osiguranja ukalkulisana u prodajnu cenu proizvoda,
mogućnost da se polisa koristi kao kolateral.
Koristi za kupca su:
odloženo plaćanje,
duži rokovi plaćanja prema dobavljačima,
ne koristi svoje kreditne linije kod poslovnih banaka.
Aktiva preduzeća
Osnovna sredstva
(zgrade, oprema) - 30%
Osigurano
Zalihe - 30%
Osigurano
Potraživanja - 40%
Neosigurano
Pokriveni rizici su:
bankrot i stečaj kupca,
odložena docnja- kada kupac ne izvrši plaćanje 180 dana nakon roka dospeća fakture.
Apliciranje za kreditno osiguranje:
klijent popunjava tipski formular zahteva i dostavlja ga Triglav osiguranju,
Triglav osiguranje procenjuje zahtev i analizira informacije,
Triglav osiguranje šalje klijentu ponudu,
klijent prihvata ponudu,
Triglav osiguranje priprema polisu i dostavlja klijentu.
Odobravanje kreditnih limita:
Osiguranik popunjava zahtev za Kreditni limit i dostavlja Triglavu osiguranju,
Triglav osiguranje procenjuje rizik svakog kupca i odobrava kreditne limite kao i uslove plaćanja,
Osiguranik može početi sa osiguranim isporukama domaćim i inokupcima.
Vođenje polise:
prijava prometa - Osiguranik je u obavezi da dostavi prijavu prometa sa kupcima pokrivenim Polisom, do 15-og u mesecu za prethodni mesec;
u svakom momentu, Osiguranik može aplicirati za odobravanje limita za nove Kupce i njihovo uključenje u Polisu, kao i za povećanje limita za postojeće Kupce;
u toku trajanja polise, Triglav osiguranje vrši Monitoring kupaca i izveštava o eventualnim negativnim informacijama. U zavisnosti od tih informacija, Triglav osiguranje može u svakom trenutku suspendovati ili ukinuti limit – zaustaviti isporuke robe / usluga.
Isplata štete - produžena docnja
Potencijalni štetni
događaj
Dan dospeća fakture - faktura
nije plaćena.
0 dana
Preliminarna prijava
štete
Podnosi se 20 dana nakon
dospeća neplaćene fakture.
20 dana
Prijava štete
1. zaustaviti isporuke
robe/usluga.
2. 60-ti dan je poslednji dan
kada se mora poslati prijava
štete sa potrebnom
dokumentacijom.
60 dana
Isplata štete
(kraj perioda produžene docnje)
Ukoliko je prijava štete
prihvaćena i sva dokumenta u
redu, pokriveni procenat će biti
isplaćen klijentu u roku od
14 dana od dana završetka
perioda produžene docnje.
180 dana
Isplata štete – bankrot / stečaj
Potencijalni štetni događaj
Dan objave bankrota →
zaustaviti isporuke robe/usluga
0 dana
Preliminarna prijava
štete
Podnosi se 10 dana nakon
objave bankrota.
10 dana
1. Isplata štete
Ukoliko je pun iznos duga
potvrđen od strane Kupca, Suda
ili Stečajnog upravnika i ukoliko
je prijava štete prihvaćena i sva
dokumenta u redu, pokriveni
procenat će biti isplaćen klijentu
u roku od 14 dana od dana
prijave štete.
14 dana
2. Delimična isplata štete
Ukoliko pun iznos duga nije
potvrđen od strane Kupca, Suda
ili Stečajnog upravnika isplaćuje se:
- provizorna šteta u iznosu 50%
prijavljene štete
- osigurani procenat potvrđenog
iznosa štete.
180 dana
Osigurani procenat:
Triglav osiguranje plaća 90% osigurane sume i novca naplaćenog od kupca;
u slučaju da se naplati ceo iznos potraživanja Triglav osiguranje plaća klijentu i preostalih 10%
Potrebna dokumentacija za prijavu štete:
popunjena prijava štete,
podaci o dužniku,
kopije kupoprodajnih ugovora, neplaćenih faktura, porudžbina, otpremnica, garancija i dr.,
korespondencija sa dužnikom,
Rešenje o otvaranju stečajnog postupka,
Potvrda duga od strane Kupca, Suda ili Stečajnog upravnika,
sve druge informacije i dokumentacija od značaja za razmatranje odštetnog zahteva.
Obaveze osiguranika:
da plati premiju i sve dodatne troškove navedene u Polisi,
dostavi Prijavu prometa u roku od 15 dana nakon isteka meseca u kojem su isporuke robe i/ili usluga izvršene,
da obezbedi da su potraživanja zakonom dozvoljena,
da obezbedi Osiguravaču uvid u uslove isporuke, cenu, način plaćanja i dr.,
da ne ugovara bilo kakve izmene kupoprodajnog ugovora bez prethodnog pismenog odobrenja Osiguravača,
da ne zaključuje sporazume ili bilo kakve dogovore u pogledu osiguranog potraživanja pre nego ili nakon što je podneo zahtev za naknadu iz osiguranja bez pismenog odobrenja Osiguravača,
da odmah obavesti Osiguravača o svim promenama koje su mu poznate u vezi sa kupcem i koje mogu upućivati na problem naplate potraživanja,
da prilikom dostavljanja zahteva za naplatu naknade iz osiguranja, na Osiguravača prenese sva njegova potraživanja za koja potražuje naplatu naknade iz osiguranja, kao i sva prava po osnovu ugovora sa kupcem ili faktura.